Upadłość konsumencka

Pomagamy naszym klientom indywidualnym spłacać zobowiązania w uregulowany sposób w oparciu o upadłość konsumencką.

  • kompleksowe wsparcie
  • minimum formalności
  • skuteczna pomoc w oddłużaniu

 

Sprawdź naszą ofertę

    Zamów niezobowiązującą rozmowę z konsultantem

    Jesteśmy do Państwa dyspozycji


    +48 732 083 755

    Upadłość konsumencka – co warto wiedzieć?

    Upadłość konsumencka ma na celu umożliwienie osobie zadłużonej spłatę zobowiązań finansowych w sposób uregulowany i skoordynowany przez sąd. Aby ogłosić upadłość konsumencką, należy udowodnić, że nie jest się w stanie spłacić swoich długów w terminie, a także spełnić określone kryteria dochodowe.

    Warto pamiętać, że ogłoszenie upadłości konsumenckiej – choć może wiązać się nawet z całkowitym umorzeniem zadłużenia – ogranicza m.in. prawa do uzyskiwania kolejnych kredytów bez zgody sądu czy uniemożliwia prowadzenie działalności gospodarczej.
    Upadłość konsumencka zawsze wiąże się ze sprzedażą przez syndyka majątku dłużnika, przede wszystkim nieruchomości, środków pieniężnych na koncie czy samochodu. Trzeba mieć także na uwadze to, że zadłużony traci kontrolę nad spłacaniem zobowiązań – odpowiednia część jego wynagrodzenia jest automatycznie zajmowana. Polskie prawo nie określa minimalnej kwoty zadłużenia koniecznej do ogłoszenia upadłości konsumenckiej.

    Upadłość konsumencka i jej warunki

    Proces upadłości konsumenckiej wiąże się z opłatami sądowymi oraz kosztami związanymi z obsługą prawną, które mogą być różne w zależności od indywidualnej sytuacji. Aby ogłosić upadłość, należy zgromadzić i złożyć w sądzie odpowiednią dokumentację finansową i osobistą, taką jak wykaz majątku i długów.

    Następnie Sąd przeprowadza szczegółową analizę sytuacji finansowej osoby ubiegającej się o upadłość, w tym dochodów, wydatków, aktywów i zobowiązań. Na jej podstawie ocenia, czy osoba spełnia warunki do ogłoszenia upadłości. Taka decyzja zapada najczęściej w momencie, kiedy sąd uzna, że osoba ubiegająca się o ogłoszenie upadłości nie ma możliwości regulowania zobowiązań finansowych w sposób stały i trwały.

    Upadłość konsumencka – jak przez nią przejść i jak jej uniknąć?

    Podjęcie decyzji o upadłości konsumenckiej powinno być poprzedzone edukacją finansową, która pomoże uniknąć podobnych trudności w przyszłości i nauczy odpowiedzialnego zarządzania finansami.

    W zgromadzeniu dokumentów potrzebnych w procesie upadłości pomogą eksperci Credit Hub. Korzystając z ich wsparcia i wiedzy finansowej, możesz poznać alternatywne metody uregulowania długów, takie jak negocjacje z wierzycielami czy programy restrukturyzacji długów.

    Skontaktuj się

    Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami

    Wybierz Credit Hub, a Twoje problemy z zadłużeniem znikną szybciej, niż sądzisz!

    Formularz kontaktowy +48 732 083 755

    Jesteśmy do Państwa dyspozycji!